معامله گران در فارکس

زمانی که صحبت از معاملات فارکس می شود، هر معامله گری تجربیات خاص خود را مطرح می کند اما باید توجه کرد که بسیاری از معامله گران، به دلیل ماهیت بازار، با تجربیات و موارد مشترکی رو به رو می شوند.
متاسفانه، باید گفت که برخی از این مشکلات، مسائل مشترکی بین معامله گران است، برخی از آنها معتقدند که بهتر است این موارد را جزو مشکلات طبقه بندی کنند در حالی که برخی با دید مشکل به آنها نگاه نمی کنند.

ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا به بررسی چند نمونه از این مشکلات و ارائه راه حل هایی برای رهایی از آنها بپردازیم.

ریسک زیاد

زمانی که در یک پروژه مالی سرمایه گذاری می کنید همیشه ریسک از دست دادن پول و سرمایه وجود دارد و وقتی این موضوع برای معاملات فارکس مطرح می شود باعث بروز مشکلات زیادی برای افراد خواهد شد.

البته این مسئله تنها محدود به سرمایه شما نمی شود بلکه استرس و احساسات بدی که به دنبال تجربه کردن از دست دادن پول تجربه می کنید، مشکل آفرین خواهد شد.

برخی از افراد مانند دیگر معامله گران، نمی توانند ریسک را کنترل کنند باید گفت که  این موضوع به سطح تحمل ریسک آنها بستگی دارد. اگر سطح تحمل ریسک شما پایین باشد در معاملات با مشکل روبرو می شوید زیرا هر معامله ای که انجام می دهید، ریسکی را برای ضرر سرمایه شما به همراه دارد.
بسیاری از افراد با این مشکل درگیر هستند به همین دلیل سریع تر از حد طبیعی معاملات خود را می بندند و یا معامله ای را انجام نمی دهند.

آنچه که باید از آن اطمینان حاصل کنیم، داشتن برنامه مناسب مدیریت ریسک است تا به این ترتیب ریسک خود را در معاملات کاهش دهیم.
فاکتورهایی مانند نسبت زیان/سود به ما اجازه می دهند تا با استفاده از استاپ لاس ضرر حداکثر خود را بشناسیم. در صورت استفاده از استاپ لاس، اگر معامله شما به حد تعیین شده برسد به صورت اتوماتیک بسته خواهد شد.
در این صورت با استفاده از این روش می توان ضررهای احتمالی را مدیریت کرد و کاهش داد. 

این کار باعث می شود تا حساب معاملاتی شما امن بماند و از قبل، نسبت به پتانسیل ضرر معاملات خود آگاه شوید. به این ترتیب، افرادی که سطح تحمل ریسک پایین تری دارند می توانند با استفاده از این روش، معاملات خود را با اطمینان بیشتر و نگرانی کمتری انجام دهند. بنابراین، به شما توصیه می کنیم که حتماً از مدیریت ریسک مناسبی استفاده کنید تا بتوانید ضررهای احتمالی را کاهش دهید.

زمان بر بودن

مورد دیگری که بسیاری از معامله گران درک درستی از آن ندارند، مدت زمانی است که برای یادگیری معاملات و انجام آنها نیاز دارند.
دوره های ابتدایی می تواند وقت زیادی را از شما بگیرد، شما باید اصول را یاد بگیرید، استراتژی معاملاتی خود را مشخص کنید، مدیریت ریسک مناسبی را برای استراتژی مورد نظر خود تهیه کنید و….این کارها، وقت زیادی را از شما می گیرد.

بسیاری از افراد فکر می کنند که تنها با ایجاد یک حساب معاملاتی می توانند معاملات خود را آغاز کنند.
البته که شما هم می توانید با این روند پیش بروید اما نتیجه ای جز ضرر را تجربه نخواهید کرد. 

درست است که آماده شدن برای معاملات زمان زیادی را از شما می گیرد اما همیشه اینگونه نیست.
زمانی که آموخته های اولیه شما کامل شود و استراتژی خود را آماده کنید، بسته به نوع استراتژی که تعیین می کنید باید زمان مناسب را به انواع معاملات خود اختصاص دهید.

اگر از جمله افرادی باشید که وقت آزاد زیادی برای انجام معاملات ندارند، می توانید از این استراتژی استفاده کنید که تنها هفته ای یک بار به انجام معاملات خود بپردازید، در این صورت نیازی نیست که وقت زیادی را به این کار، اختصاص دهید.
یادگیری اولیه و شروع کار می تواند وقت زیادی از شما بگیرد اما انجام معاملات به تنهایی زمان بر نیست.

سخت بودن پیگیری نتایج معاملات

زمانی که معاملات زیادی انجام می دهید، وقت بیشتری برای یادداشت جزییات آنها در ژورنال معاملاتی خود نیاز دارید. در این ژورنال باید تمام کارهایی که در معاملات انجام می دهیم را از جمله نتایج، معاملات و دلیل انجام آنها را یادداشت کنیم.
توجه داشته باشید که معمولاً معامله گران زمان کافی را برای یادداشت این جزییات نخواهند داشت.

خبر خوب این است که سرعت این کار بسیار سریع تر از آن است که فکر می کنید.
اگرچه در ابتدای کار این روند به کندی پیش می رود اما در ادامه با سرعت بیشتری رو به جلو حرکت می کند.
نوشتن کاری که انجام می دهیم و دلیل آن، تنها چند ثانیه زمان می برد. بازه زمانی معاملات ما، سود و زیان و… در پلتفرم معاملاتی مشخص می شوند.
هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، در دفعات بعدی با سرعت بیشتری پیش می روید. ابتدا ممکن است درست کردن یک ژورنال مناسب برای شما مشکل و دردسر آفرین باشد اما در ادامه، تهیه آن زمان زیادی از شما نمی گیرد.

نیاز داشتن به سرمایه زیاد

وقتی صحبت از سرمایه گذاری باشد ممکن است با این اصطلاح رو به رو شوید « برای پول درآوردن به پول نیاز دارید». این جمله تا حدی درست است، اگر بخواهید درآمد بیشتری داشته باشید، باید میزان سرمایه گذاری خود را افزایش دهید اما باید گفت که برای شروع به سرمایه زیادی نیاز ندارید.

بسیاری از بروکرها به شما این امکان را می دهند که تنها با 10 دلار، معاملات خود را آغاز کنید، بنابراین در این شرایط، بسیاری از افراد می توانند وارد بازار معاملات شوند و کار خود را آغاز کنند.
اگرچه که نمی توان با استفاده از این مقدار درآمد زیادی بدست آورد اما می توان وارد بازار معاملات شد.

موارد گفته شده در بالا، تنها بخشی از مشکلاتی است که افراد در بازار فارکس با آن رو به رو می شوند. برخی از مشکلات این بازار را ممکن است تنها به صورت فردی تجربه می کنید. نکته این است که بسیاری از این مشکلات را می توان با پیدا کردن راه حل های مناسب حل و فصل کرد تا با قدرت بیشتری وارد بازار معاملات شد.   

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *