اسکالپینگ در فارکس

اسکالپینگ در معاملات فارکس چیست؟ 

تصور این است که اسکالپینگ نوعی معامله است که در آن معامله گر در مدت زمان کمی وارد معاملات متعددی می شود و بعد از چند دقیقه آنها را می بندد. اما این صحیح ترین تعریف نیست.
در معاملات اسکالپینگ، فاصله سفارشات شما از نقطه شروع معاملات تان کم است.
معامله گر فارکس، به محض تغییرات کم قیمت همراه با اسپرد، معاملات خود را در بازه زمانی کوتاهی انجام می دهد. در واقع می توان گفت که تمام تراکنش های بازی که براساس این اصل کار می کنند با نام اسکالپینگ شناخته می شود. برای کسب سود، یک معامله گر باید صدها معامله با این ویژگی را در یک روز انجام دهد.

انواع اسکالپینگ و مثال های عمومی این استراتژی

اسکالپینگ در زمان انتشار اخبار: در هنگام انتشار خبرهای مهم یا اخبار و اطلاعات اقتصادی، افزایش شدیدی در حجم و نوسانات وجود دارد که می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.
این زمان، بهترین موقعیت برای معاملات اسکالپرها است. دو راه برای عمل کردن در این موقعیت وجود دارد:

تعیین سفارشات نامعلوم چند دقیقه قبل از انتشار آمار و حذف کردن سفارشاتی که بعد از انتشار اخبار، قدرت سود رسانی را ندارند و باز کردن چندین معامله کوتاه مدت برای جفت ارزهای وابسته به یک دیگر در اولین دقایق بعد از انتشار خبر در جهت ترند اصلی بازار. 

کسب درآمد با استفاده از چنین استراتژی هایی دشوار است. این دو روش مزایا و معایب خود را دارند که در ادامه به صورت مختصر به آنها می پردازیم.

انواع اسکالپینگ بسته به بازه زمانی انتخاب شده

Pipsing: این استراتژی سود آور ترین و پر خطر ترین استراتژی در زمینه اسکالپینگ است.
این نوع از معاملات در بازه زمانی یک دقیقه ای یا M1 انجام می شوند و انجام چند معامله تنها چند دقیقه طول می کشد. در این روش تنها بدست آوردن 1-2 امتیاز به دلیل استفاده از لوریج ماکزیمم ( گاهی اوقات به نسبت 1:1000) کافی است. 

اسکالپینگ میان مدت:این روش معاملات باز کمتری را پیشنهاد می کند که مدت زمان آن 5-15 دقیقه است.
بازه زمانی آن معمولاً M5 است. در این نوع از معاملات، اندازه لوریج توسط معامله گر تعیین می شود. 

 

اسکالپینگ محافظه کارانه: در این روش، معاملات تا 30 دقیقه ادامه پیدا می کنند ، بازه زمانی این معاملات M15 است.

انواع اسکالپینگ بر اساس استراتژی های تکنیکال

اسکالپینگ با آنالیز بازه های زمانی مختلف: از این استراتژی زمانی که می خواهید در ترند های کوتاه مدت معامله کنید، استفاده می شود.
باید گفت که تقریباً در هر زمان امکان سرمایه گذاری وجود دارد اما استفاده از این استراتژی برای بازه های زمانی یک ساعته کاربردی ندارد. چنین روندی ممکن است قبل از انتشار اخبار در بازار و یا در زمان تعادل موقت بین بازارهای صعودی یا نزولی، ایجاد شود.

ماهیت استراتژی

این نوع روش پیشنهاد می کند که معامله گر فارکس با استفاده از یک اندیکاتور ترند یا یک نوسانگر تأییدی ، ابتدای روند را در محدوده H1-H4 شناسایی کند و بعد از آنالیز بازار در بازه زمانی M5 به دنبال سیگنال بگردد.

معاملات بر اساس جفت ارزهای اصلی

جفت ارز اصلی، جفتی است که اسکالپر تصمیمات معاملاتی را بر پایه آن می گیرد اما معاملات خود را براساس جفت ارزی که در همبستگی با آن قرار داشته باشد، انجام می دهد.
برای مثال، جفت ارز EUR/USD نسبت به اخبار و آمار منتشر شده در آمریکا، به سرعت واکنش نشان می دهد. اگر EUR/USD و USD/JPY در حال افزایش باشد ، EUR/JPY نیز افزایش خواهد یافت.

اسکالپینگ شهودی

از آنجا که یک اسکالپر فرصت زیادی برای تصمیم گیری ندارد بنابراین بسیاری از آنها تنها با تکیه بر قوای حس و شهود خود، تصمیم گیری می کنند. این افراد معمولاً شناخت دقیقی از بازار دارند و بدون نیاز به اندیکاتور تکنیکال، معاملات خود را انجام می دهند. 

قوانین معاملات اسکالپینگ موفق

بروکرها نباید با توجه به تعداد معاملات باز و حداقل زمان انتظار، محدودیتی برای معامله گران در نظر بگیرند.

انجام فوری سفارشات: این موضوع کاملاً وابسته به بروکر، تأمین کنندگان نقدینگی، سرعت اینترنت و پلتفرم معاملاتی است. 

لوریج های عالی: اسکالپرهای حرفه ای با لوریج های به نسبت 1:500 تا 1:1000 کار می کنند اما با توجه به استانداردهای نظارتی اروپا، بهتر است حداکثر میزان لوریج استفاده شده برابر با 1:50 باشد. 

 

تا اینجا با مفهوم اسکالپینگ آشنا شده ایم حال می توانیم مزایا و معایب آن را بررسی کنیم:

مزایای استراتژی اسکالپینگ

معاملات باید بر اساس آنالیز فاندامنتال باشد. به دلیل نویز قیمت در بازه های زمانی کوتاه تر، از اندیکاتورهای تکنیکال به عنوان ابزار مکمل استفاده می شود.
اگرچه به مبتدیان توصیه نمی شود که برای انجام معاملات خود اخبار را پیگیری کنند، اما از نظر آموزش و استفاده از شبیه ساز ، کار با اخبار آسانتر و جالب تر از آنالیز تکنیکال  است.

 این روش به شما فرصت کسب سود را می دهد. همه چیز بسیار نسبی است ، اما اگر خود را یک معامله گر حرفه ای فارکس می دانید ، روش اسکالپینگ می تواند بازدهی بالاتری نسبت به استراتژی های معاملات روزانه داشته باشد. در روش اسکالپینگ، یک معامله گر می تواند از تمام تغییرات قیمتی در هر دو جهت، استفاده کند.
در حالی که در معاملات روزانه ، با وجود عقب ماندگی ها و اصلاحات ، قسمت زیادی از سود از بین می رود، علاوه بر این ، روش اسکالپینگ به روند بازار وابسته نیست. 

زمانی که در بازار بدون هیچ تغییری معامله انجام می شود، اسکالپینگ به شما فرصت کسب سود را می دهد. معاملات اسکالپینگ شامل هزینه سوآپ نیستند. به دلیل تغییرات زیاد معاملات، معامله گر می تواند در پیدا کردن زمان های مناسب ورود و خروج از معاملات مهارت خوبی پیدا کند، می تواند سطح شهود و درک خود را ارتقا دهد و نسبت به طبیعت بازار آگاهی بیشتری بدست بیاورد. به این ترتیب فرد می تواند  پس از تسلط بر اسکالپینگ که بسیار پیچیده تر است ، راهکارهای معاملات روزانه و بلند مدت را به سادگی یاد بگیرد.

معایب استراتژی اسکالپینگ

اسپرد: مهم نیست که چه مدت موقعیت شما باز بماند ، تفاوت همان خواهد بود.

مشکلات تکنیکال: اسلیپیج ها، تأخیر در انجام سفارشات، نقص پلتفرم و… در اسکالپینگ تنها مورد دوم اهمیت دارد زیرا دیرکرد در انجام دستورات می تواند سود معامله گر را کاهش دهد. در روش اسکالپینگ حتی یک ثانیه نیز مهم است و می تواند بر ضرر و سود شما تأثیر بگذارد. 

نویز بازار: تغییرات قیمت به صورت تصادفی که در بازه های طولانی مدت ناچیز است می تواند باعث بسته شدن سفارشات شما در کوتاه مدت شود. 

انتخاب محدود: فقط جفت ارزهای با نقدینگی بالا و نوسانات متوسط ​​برای معاملات اسکالپینگ فارکس مناسب هستند. جفت های عجیب و غریب برای اسکالپینگ مناسب نیستند. 

مشکل قیمت گذاری دقیق و محدودیت های بروکر: برخی از کارگزاری ها مانع از اسکالپینگ می شوند و یا برای حداقل زمان مورد نیاز برای اسکالپینگ، محدودیت هایی را در نظر می گیرند.

استرس: شما باید دائماً روی جزییات کوچک تمرکز کنید و تمام وقت عملیات خود را کنترل کنید و سپس به سرعت تصمیم گیری کنید. هر لحظه ممکن است معامله گر خسته شود و تمرکز خود را از دست بدهد. گاهی اوقات می توان این معضل را با استفاده از اسکریپت و ربات ها حل کرد. 

باید گفت که برای بدست آوردن سود در معاملات اسکالپینگ ، استفاده از لوریج های بالا بسیار ضروری است  که همین مسئله به طور قابل توجهی ریسک معاملات شما را افزایش می دهد. اما ، علیرغم تمام نکات منفی در این نوع از معاملات ، اسکالپینگ در رده اول معاملات هیجان انگیز و راضی کننده  برای معامله گران قرار گرفته است. به همین دلیل بسیاری از معامله گران به اسکالپینگ علاقه دارند. 

بهترین جفت ارز برای اسکالپینگ 

دانستن چگونگی انتخاب ابزار صحیح برای معاملات اسکالپینگ بسیار مهم است ، و در اسکالپینگ جایی که برای هر نقطه می جنگید ، و یک تغییر ناگهانی معمولاً به ضرر تبدیل می شود ، اهمیت این انتخاب بسیار زیاد می شود.

الزامات اساسی در انتخاب جفت ارزی بهتر برای اسکالپینگ

شناور ترین و کمترین اسپرد ممکن: این شرایط برای جفت ارزهای با نقدینگی بالا و معامله شونده در حجم بالا صادق است. این جفت ارز ها عبارت اند از: EUR/USD ، GBP/USD .

نوسان مناسب: نقدینگی و نوسان به صورت معکوس با هم ارتباط دارند. خرید / فروش یک جفت ارز با نوسانات بالا دشوار است و بالعکس. معمولاً جفت های ارزی با نقدینگی بالا نوسان کمی دارند. حفظ تعادل بسیار مهم است ، محاسبه گر نوسانات می تواند به شما در انجام این کار کمک کند اما می توان گفت که طبق محاسبات انجام شده ، بهترین جفت ارز برای اسکالپینگ، EUR/USD است.

برای اسکالپینگ در شب می توانید جفت ارزهای با نوسانات کم مانند USD/CAD, AUD/USD را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که حرکت قیمت ها به عوامل گوناگونی از جمله فاکتورهای اقتصاد کلان و عوامل خارجی شامل دستکاری قیمت ها با استفاده از سرمایه گذاران بزرگ بستگی دارد و در ادامه بسته به زمان، جفت ارزهای اصلی یا جفت ارزهای فرعی می توانند به بهترین گزینه برای اسکالپینگ تبدیل شوند. 

به نکات زیر درباره انتخاب بهترین جفت ارز توجه کنید:

هنگام کار با یک جفت ارز باید احساس راحتی کنید. با سرمایه گذاری در یک حساب دمو ، سبک معاملاتی و مناسب ترین جفت ارز خود را پیدا کنید.

انعطاف پذیر باشید. امروز با یک جفت ارز و فردا با جفت ارزی دیگر ، می توانید نتایج مثبتی کسب کنید.

مدیریت ریسک ارز. علاوه بر قوانین کلی در مورد پوزیشن های باز ، یک قانون دیگر در مورد اسکالپینگ وجود دارد: نباید معاملات را برای دو جفت ارزی که به طور همزمان روندی صعودی را طی می کند، باز کنید. این کار اگرچه می تواند سود شما را دو برابر کند ، اما خطرات احتمالی را دو برابر می کند ، زیرا هر دو جفت ارز می توانند به طور همزمان معکوس شوند.

باید گفت که هیچ توصیه ای در مورد بهترین اندیکاتورها و ابزارهای فنی برای اسکالپینگ وجود ندارد. اینجا همه چیز فردی است. ممکن است  شخصی با اندیکاتورهای استاندارد MT4 برای کار کردن راحت باشد  و فرد دیگری ،دیگر ابزار مخصوص به خود را نصب کند. عملکرد معاملات به اندازه توانایی استفاده از آنها بستگی ندارد.

استراتژی های اسکالپینگ فارکس: نمونه های عملی

اسکالپینگ مستلزم نظارت دائمی بر معاملات و باز کردن پوزیشن ها است. استراتژی های شرح داده شده بر اساس اندیکاتورهای تکنیکال است اما به عنوان ابزارهای مکمل برای شهود و تجربه عملی استفاده می شود.
بنابراین ، قبل از شروع به استفاده از این استراتژی ها در یک حساب واقعی ، آنها را بارها و بارها تمرین کنید تا کاملاً در این زمینه ماهر شوید.
به یاد داشته باشید که هیچ استراتژی کاملی وجود ندارد و ایده های پیشنهادی فقط اصول اولیه هستند. از تجربه کردن مواردی خاص و افزودن ابزارهای معاملاتی نترسید ، به یاد داشته باشید همیشه چیزی که از خود به جا می گذارید، تجربه ای جدید و منحصر به فرد است. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *