ممکن است به فکر معامله در زمان انتشار اخبار باشید تا بتوانید از فضای موجود به نفع خود استفاده کنید اما احتمالا در ادامه این سوال را از خود می پرسید که چگونه می توان در زمان وقوع حوادث معامله کرد؟

بهترین اقدام در این شرایط این است که ببینید چه اخباری بر معاملات شما تأثیر می گذارند و به چه چیزهایی باید توجه کنید.

کدام اخبار اقتصادی بر معاملات شما تأثیر می گذارد؟

اخبار مختلفی از جمله رویدادهای اقتصاد کلان ( به عنوان مثال تصمیمات مربوط به نرخ بهره)، سیاست های تصمیم گیری دولت و اخبار مربوط به استخدام، بر بازار معاملات فارکس تأثیر می گذارند. 

دو نوع اخبار بر بازار معاملات تأثیر می گذارند:

  1. اخبار اقتصادی: تولید ناخالص داخلی ، تورم ، بیکاری ، ذخایر نفتی و هر جنبه اقتصادی مرتبط که می تواند یک کشور و واحد پول آن را تحت تأثیر قرار دهد.
  2. اخبار سیاسی: تصمیمات و اقدامات دولتی که در کشور مورد نظر انجام می شود که مستقیماً با ارز درگیر است.

تمامی این اخبار مهم هستند به گونه ای که می توانید در زمان انتشار آنها تغییرات فاحش جفت ارز مورد نظر را مشاهده کنید. اما چگونه می توان فهمید که چه زمانی ، چه داده هایی منتشر می شوند و چه تأثیری بر معاملات خواهد گذاشت؟

چگونه اخبار معاملات را پیش بینی نکنیم؟

ما تقریباً می دانیم که این اخبار چه زمانی منتشر می شوند و براساس آن سرمایه گذاری خود را آغاز می کنیم اما باید بگوییم که چنین روشی برای سرمایه گذاری مناسب نیست.
اگر به این ترتیب پیش بروید در انتها با ضرر روبرو خواهید شد.
رویدادهایی مانند آنچه در فرانک سوئیس (قو سیاه) یا Brexit رخ داده است معامله گران زیادی را دچار مشکلات بزرگی کرد به گونه ای که حتی برخی از بروکرها مجبور شدند فعالیت خود را تعطیل کنند.

 اشتباهات اخبار معاملاتی

یک یا چند دلیل باعث تجربه ضرر معامله گران در زمان انتشار اخبار می شود:

  • لوریج های بزرگ: زمانی که با موجودی کم برای کسب درآمد در مدت کوتاهی وارد بازار می شوید، در انتها با ضرر رو به رو خواهید شد به گونه ای که حساب شما توانایی مقاومت کردن را از دست می دهد و یک حرکت کوچک بازار موجب فروپاشی آن می شود. 
  • حالت شانس: نداشتن یک سیستم معاملاتی و براساس حدس و گمان حرکت کردن می تواند حساب شما را به خطر بیندازد. اگر سیستمی ندارید، بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید. 
  • استراتژی استاپ لاس: استراتژی های همراه با استاپ لاس کوچک کارایی مناسبی در زمان حرکت تهاجمی بازار، ندارند. استاپ لاس های بزرگی که توسط نهاد های مسلط بر بازار تعیین می شوند، استاپ لاس های کوچک شما را از دور خارج می کنند. این مسئله به این معنا نیست که استراتژی شما غلط است اما باید به نحوه رفتار آنها در هنگام انتشار داده ها توجه کنید تا اگر این حوادث نتوانند تأثیر مثبتی بر روند کار شما بگذارند، معاملات خود را محدود کنید. این کار مسلماً با کشیدن سیستم از برق انجام نمی شود.  
  • سیستم های معاملاتی مبتنی بر اخبار: ممکن است فکر کنید که معامله در زمان انتشار اخبار و تعیین سفارشات خرید و فروش در این زمان، کار ساده ای است. این فرضیه از این ایده شروع می شود که قیمت بدون عقب نشینی حرکت می کند. بیشتر اوقات اینگونه نیست ، زیرا قیمت می تواند بدون دنبال کردن روند خاصی، چه در مرحله اولیه و چه در کل دوره ، هدایت شده حرکت کند. 

قیمت، قبل از انتشار، خبر بدون هدفی حرکت می کند. در این شرایط، دستور خرید را در بالا و فروش را در پایین مشخص می کنیم و سپس آنها را در همان شرایط رها می کنیم. انتشار اخبار هردو این دستورها را فعال می کنند و ما تفاوت بین آنها را از دست می دهیم. 

حالا فرض کنید وقتی اولی فعال می شود دیگری را لغو می کنیم. در این حالت ، ضرر می کنیم زیرا خرید را فعال کردیم و متعاقباً قیمت کاهش می یابد. این مثال تنها نمونه ای بود که به شما نشان دهیم بازار همیشه چیزی نیست که به شما نشان داده می شود. 

همیشه نتایج خود را با استفاده از بک تست ها آزمایش کنید. ممکن است فکر کنید که همه چیز خوب پیش می رود اما بعد از بررسی نتایج به نتیجه دیگری می رسید. در بسیاری از مواقع، بروکرهای بزرگ باعث ایجاد نوساناتی در قیمت ها می شوند و به این ترتیب افراد را جذب بازارها و معاملات می کنند ، از این روش بوسیله کمیسیون خود درآمد کسب می کنند و با باخت شما برنده می شوند. به عنوان یک معامله گر، باید زیرکانه عمل کنید و روی معاملات خود تمرکز بیشتری داشته باشید. 

معاملات بر اساس نوسان و اخبار

طبیعی است که بعد از به راه انداختن پلتفرم معاملاتی خود از خود بپرسید : حالا چه اتفاقی می افتد؟ اگر فلان اتفاق بیفتد، چه می شود؟ همه ما اخباری را می شنویم که چند نفر در اثر یک اتفاق خاص توانستند به ثروت زیادی دست پیدا کنند. در نظر داشته باشید که احتمال این اتفاقات تنها  0.0001% است. 

منظور ما این نیست که بعد از وقوع اخبار نباید معامله کنید بلکه هدف این است تا از ذهنیت حرکت براساس شانس خارج شوید و به واقعیات بیشتر توجه کنید.
اگر از لوریج های بالا استفاده نمی کنید برای مثال بهتر است از استراتژی های معاملات سویینگ استفاده  کنید و یا در هر معامله بهتر است درصد کوچکی از سرمایه خود را تحت ریسک قرار دهید. 

توجه داشته باشید که شرایط بازار متفاوت است و تحت تأثیر عواملی همچون جنگ های ارزی ، بحران های اقتصادی ، تصمیمات سیاسی قرار دارد. شما باید انتظار نوسانات بازار را داشته باشید و این مسئله را به خوبی مدیریت کنید.  

تنظیم ذهن برای معامله بر اساس اخبار

بسیاری از معامله گران تصور می کنند که اخبار محور مشکلات است و باعث ضرر و زیان آنها می شود اما مسئله این گونه نیست. اینها فقط بهانه است. ممکن است به این سوال برخورده باشید که اگر داده های خوب وجود دارند چرا قیمت، افت می کند؟ باید بگوییم که در بازارهای مالی قیمت ها بر اساس انتظارات هدایت می شوند. به این معنا که قیمتی که یک دارایی نرخ گذاری می شود نشان دهنده انتظارات معامله گران از قیمت آتی آن است. به همین دلیل، وقتی با اطلاعاتی رو به رو می شوید که در نظرتان مناسب است، سرمایه گذاران دیگر از مدت ها قبل به آن توجه کرده اند. 

شما باید یک ذهن خرد داشته باشید (هر معامله ای مهم است) و یک ذهن کلان (چه چیزی واقعاً در طولانی مدت مهم است و پیامدهای آن چیست).
بنابراین، اگر با بخشی از اطلاعات یا اخبار سروکار دارید، ذهن ماکرو شما باید آن را ضمانت کند. به این اصل توجه کنید در غیر این صورت موجودی حساب خود را تحت تأثیر اخبار از دست می دهید.

اخبار به عنوان مشکل نیست

چرا به جای تمرکز روی اسپیکولیشن یا اخبار، روی آنچه که دارید تمرکز نمی کنید؟

در سرمایه گذاری های بلند مدت بهتر است به اخبار شرکت ها و صنایع توجه داشته باشید اما در معاملات، باید به حرکات کوچک بازار توجه کنید.
آیا واقعاً فکر می کنید که می توانید وقایع بازار بزرگی مانند بازار ارز را پیشبینی کنید؟

کاری که باید انجام دهید این است که روی ایجاد سیستم های معاملاتی که مزیت آماری مثبتی دارند تمرکز کنید. نسبت به این موضوع که اخبار دلیل تمام اتفاقات است، وسواس فکری پیدا نکنید. بهتر است روی چیزی که می خواهید، تمرکز کنید. تنها کافی است که تاریخ هایی را که ممکن است بازار در آنها به صورت تهاجمی حرکت کند را به یاد داشته باشید. 

اگر به لحظات حساس انتشار اخبار برخورد کنید و یا در انتهای هفته ای هستید که بازار دچار تغییرات خواهد شد، بهتر است هیچ کاری انجام ندهید. چنین شرایطی معمولاً کمتر از 1%  پیش می آیند.

نادیده گرفتن اخبار مطبوعات

به عنوان مثال چندین ماه پیش اخبار زیادی درباره Brexit منتشر شده است که بیشتر آنها قطعی به نظر می رسید اما امروز با گذشت یک سال، همچنان هیچ اتفاقی نیفتاده است. توییت های ترامپ بازار را تحت تأثیر قرار می دهد اما شما نمی توانید هیچ پیش بینی در این زمینه داشته باشید بلکه تنها راه حل موجود، رویارویی با این وضعیت است. 

مطبوعات همیشه از عنوان های خوب برای توجیه اتفاقات استفاده می کند. به عنوان مثال ، پس از یک رویداد ، ارزش جفت ارز EUR/USD افزایش می یابد و در ادامه این اخبار را در رسانه ها با این عنوان می خوانید: «صعودی شدن جفت ارز EUR/USD علی رغم اقدامات بانک مرکزی اروپا». توجه داشته باشید که اگر بعد از همان رویداد جفت سقوط کند عنوان به این شکل تغییر می کند: « نزولی شدن EUR/USD به دلیل اقدامات بانک مرکزی اروپا»

شما به عنوان یک معامله گر تنها باید  قیمت بازار را زیر نظر بگیرید، بقیه موارد، حواشی هستند و باید کمتر به آنها توجه کنید. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *