استراتژی برک اوت نوسانی

معاملات براساس برک اوت، یکی از استراتژی های مهم و معروف در بین معامله گران فارکس است. در این مقاله، بعدی قوی به نام نوسان را به آن اضافه کرده ایم.
در یک برک اوت نوسانی، درباره تغییر و حرکت قیمت ها دقیقاً، قبل از برک اوت و واکنش آنها در سطوح مهم
مقاومت و حمایت استفاده می شود و بعد از تحلیل بازار، برک اوت امن و مناسب برای انجام معاملات تعیین می شود. 

چرخه نوسانی 

استراتژی برک اوت نوسانی، بر پایه روش های ساده پایه ریزی شده است. براساس این استراتژی، زمانی که بازار از سطحی به سطح دیگر با تکانه قوی (حمایت به مقاومت یا مقاومت به حمایت) حرکت می کند، به این روند خود ادامه می دهد و پیش می رود.
از جمله ویژگی های دیگر حرکت قیمت در این استراتژی، حرکت آن در موقعیت ثبات (حرکت افقی قیمت ها که به دلیل برابری
عرضه و تقاضا ایجاد می شود) و همچنین به صورت عمودی (ترند) است. 

وجود چنین ثباتی در بازار، معامله گران را به این باور می رساند که ممکن است این روند یک روز، یک هفته یا یک ماه ادامه پیدا کند.
معمولاً بازار بعد از طی کردن روندی نزولی، دچار تغییراتی می شود و همین امر ،حرکت جهت دار آن را کاهش می دهد.
معامله گران فارکس می توانند از اندیکاتورهایی نظیر Bollinger Bands، برای تعیین قدرت برک اوت استفاده کنند.
برک اوت های کم نوسان، برک اوت های واقعی هستند و در مقابل، برک اوت های با نوسان زیاد، نشان دهنده برک اوت های جعلی و دروغین است. 

نوسانات زیاد برک اوت

زمانی که درباره نوسانات حرف میزنیم، منظور تغییرات و بی ثباتی قیمت است (حرکت رو به جلو و برگشتی قیمت). بسیاری از معامله گران فارکس به این نوسانات قیمتی علاقه مندند اما چنین تغییراتی را نمی توان به برک اوت ها هم تعمیم داد.
اگر برک اوت، به اندازه کافی قوی نباشد، شما را با مشکل رو به رو می کند. 

معمولا در نمودار قیمت مشاهده میکنید که قیمت برای مدتی طولانی در محدوده مشخصی تغییر کرده است، در چنین شرایطی ممکن است هر لحظه برک اوت اتفاق بیفتد.
همان طور که میبینید، بعد از وقوع برک اوت، قیمت سعی در ایجاد شکست در بالای ناحیه مقاومت وماندن در این موقعیت دارد.
در چنین وضعیتی، قیمت بدون داشتن جهت خاصی حرکت می کند. تمام نشانه های گفته شده، باید معامله گر فارکس را به این نتیجه برساند که در چنین شرایطی برک اوت پایداری نخواهد داشت. 

بنابراین بهتر است بعد از چنین برک اوت هایی، معاملات خرید خود را با دقت انجام دهید.
بسیاری از معامله گران شانس خود را در این موقعیت امتحان می کنند، به همین دلیل ما به آنها پیشنهاد می دهیم تا در صورت خرید
جفت ارز فارکس در این موقعیت، استاپ لاس خود را بسیار نزدیک به موقعیت خرید خود وضع کنند زیرا چنین شرایطی نمی تواند شانس خوبی را برای انجام معاملات در مسیر دلخواه آنها فراهم کند، بنابراین تثبیت استاپ لاسی کم، می تواند فرد را از ضرر در معامله دور کند.  

اگر فرد بتواند در این نوع معامله موفق شود، می تواند به سودی با نسبتی بیش از 1.5 (سود/زیان) برسد که در نوع خود دستاورد خوبی تلقی می شود اما باید توجه داشته باشید که این استراتژی تنها برای معامله گرانی است که از شیوه های تهاجمی در معاملات خود استفاده می کنند. 

برک اوت های با نوسان کم

زمانی که یک برک اوت محکم و قوی اتفاق می افتد، به آن برک اوت کم نوسان می گویند.
در چنین برک اوت هایی قیمت با موانع زیادی رو به رو نمی شود و به آسانی از آنها عبور می کند.  

گاهی اوقات قیمت در ناحیه مقاومت متوقف نمی شود و دچار شکست آرام و نرمی می شود که مشخصه ی یک برک اوت صحیح است.
بعد از این شکست، قیمت افزایش پیدا می کند. بسیاری از معامله گران ترجیح می دهند در چنین شرایطی همراه با ریسک کمتر، معاملات خود را انجام دهند .
ما به تمام معامله گران فارکس پیشنهاد می دهیم تا از این استراتژی برای انجام معاملات خود استفاده کنند اما سوال بعدی این است: چه زمانی سود خود را برداریم و استاپ لاس را کجا قرار دهیم؟

می توانید استاپ لاس را در زیر پایین ترین کندل صعودی که در نزدیکی ناحیه مقاومت تشکیل می شود قرار دهید، همچنین بهتر است هنگام رسیدن سود به نسبت 1:2 (سود/زیان) آن را برداشت کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از سود از قوانین مدیریت سرمایه استفاده کنید.

اندازه گیری نوسان

از آنجا که این استراتژی بر پایه نوسان است، چگونگی اندازه گیری این نوسان ها، امری مهم در استفاده از این استراتژی است. 

  • اندیکاتور Bollinger bands، جزو بهترین اندیکاتورهایی است که اطلاعات لازم را براساس ترند و نوسانات در اختیار معامله گر قرار می دهد اما مانند تمام اندیکاتورهای دیگر، دارای ضعف است. 
  • اندیکاتور محدوده صحیح میانگین (ATR)، می تواند دامنه تغییرات متوسط قیمت ها را اندازه گیری کند اما نمی تواند در چگونگی پیشروی روند بازار، کمکی به معامله گر کند. هنگامی که قیمت از حالت ثبات به ترندی قوی تبدیل می شود، اندیکاتور ATR رو به بالا حرکت می کند و زمانی که بازار از ترندی قوی به سمت بی ثباتی پیش رود، این اندیکاتور، نزول می کند. 
  • اندیکاتور ADX، اندیکاتور دیگری است که با اندازه گیری نوسانات بالا و پایین یک ترند با توجه به تعداد مشخصی از کندل ها، قدرت ترند را تخمین می زند. بالا رفتن این اندیکاتور، نشان دهنده بازگشت نوسانات به بازار و فراهم شدن زمینه لازم جهت استفاده از استراتژی است. 

نکات مهم:

همیشه یک روند قوی بر بازار حاکم نیست، به همین دلیل باید یاد بگیرید که از تغییرات به وجود آمده در آن به نفع خود استفاده کنید. استفاده از استراتژی تغییرات برک اوت می تواند به معامله گران فارکس در بدست آوردن سود کمک کند. هنگامی که از این استراتژی در زمان مناسب استفاده شود؛ می تواند معامله گر را به سود بزرگی برساند. 

ساده ترین استراتژی اسکالپینگ برای معامله در بازار فارکس

اسکالپینگ چیست؟

اسکالپینگ، یکی از روش های انجام معاملات در فارکس است که با ظهور هوش مصنوعی و سیستم های تجارت خودکار ، به محبوبیت رسیده است. بسیاری از معامله گران فارکس، از معاملات اسکالپینگ نسبت به معاملات روزانه، سویینگ یا پوزیشن، لذت بیشتری می برند. هدف اصلی در این معاملات، کسب سود به اندازه چند پیپ در عرض چند دقیقه به جای نگه داری معاملات به مدت چند روز،چند هفته و یا چند ماه است. 

یکی از مهم ترین و اصلی ترین تفاوت های معاملات اسکالپینگ، استفاده از بازه های زمانی بسیار کوتاه در این معاملات است. این بازه ها معمولاً بیشتر از چند دقیقه طول نمی کشند در حالی که معامله گران پوزیشن معاملات خود را یک ساعت تا چند هفته نگه می دارند. اسکالپرها معمولاً از فرصت های کوتاه معاملاتی 1 و 3 دقیقه ای برای انجام معاملات خود استفاده می کنند.
معمولاً معامله گران نوسان گیر یا ایمپالسیو، به سمت اسکالپینگ جذب می شوند چرا که ترجیح می دهند معاملات خود را در بازه های زمانی کوتاهی انجام دهند. 

متاسفانه، معامله گران تازه وارد در دنیای فارکس بدون داشتن تجربه و بررسی ریسک، وارد جریان معاملات اسکالپینگ می شوند.
برای انجام اسکالپینگ باید با تجربه باشید، به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می دهیم تا قبل از وارد شدن به این دنیای معاملاتی، معاملات خود را در بازه های زمانی بلند مدت تر انجام دهید یا بعد از انجام چندین معامله، وارد دنیای اسکالپینگ شوید، چون برای انجام چنین معامله ای باید در عرض چند ثانیه یا چند دقیقه، تصمیم گیری کنید. 

استراتژی اسکالپینگ 5 دقیقه ای

در این بخش، درباره استراتژی موثر و ساده 5 دقیقه ای با شما صحبت می کنیم. بهترین زمان استفاده از این استراتژی در شرایط بی ثباتی بازار است، بنابراین این بدان معناست که بهترین نتایج در همپوشانی بازار نیویورک و لندن (8صبح تا 12 ظهر به وقت EST) بدست می آید.
در این زمان، هزینه های معاملاتی نیز نسبتاً کم و نقدینگی نیز زیاد است که در نتیجه معامله گران باید به عنوان شرایط مناسب برای اسکالپینگ از آن استفاده کنند.
در این استراتژی از دو میانگین متحرک نمایی استفاده می شود. در زیر
اندیکاتورهای لازم را برای استفاده در نمودارهای اسکالپینگ به شما معرفی می کنیم:

  • اندیکاتور میانگین متحرک نمایی با دوره 50
  • اندیکاتور میانگین متحرک نمایی با دوره 200  
  • اندیکاتور استوکاستیک

استراتژی 

به مراحال یک اسکالپینگ 5 دقیقه ای توجه کنید:

  1. شناخت روند فعلی
    از دو EMA برای نشان دادن روند در نمودار 5 دقیقه استفاده کنید. برای مشخص کردن روند بزرگتر ، یک معامله گر باید مدت زمان را به 15 دقیقه تغییر دهد. شناسایی روند بزرگتر برای درک جهت کلی بازار بسیار مهم است.
    EMA 50 بسیار سریعتر از EMA 200 است ، به این معنی که سریعتر نسبت به تغییرات قیمت واکنش نشان می دهد.
    اگر EMA سریعتر (50) از بالای EMA کندتر (200) عبور کند، به معنای افزایش قیمت ها  و برقراری روند صعودی است.
    به طور مشابه، زمانی که EMA سریع تر از زیر EMA کندتر عبور کند، قیمت ها کاهش می یابند و ترند بازار، نزولی می شود. به یاد داشته باشید که معاملات خود را در جهت ترند بازار پیش ببرید.
  2. به دنبال پول بک باشید
    زمانی که روند فعلی را در نمودار 5 دقیقه ای بر اساس نمودار EMA تعیین می کنیم ، وقت آن است که منتظر پولبک  و تثبیت قیمت باشیم.
    این یکی از مهمترین مراحل استراتژی است زیرا قیمت ها پس از فراز و نشیب شدید، به سمت تغییراتی کاذب، پیش می روند.
    با صبر کردن برای پولبک، می توان از ورود زود هنگام به پوزیشن های خرید یا فروش، جلوگیری کرد.
  3. تأیید با اندیکاتور استوکاستیک
    اندیکاتور استوکاستیک می تواند با فرستادن سیگنال تأیید، در شناسایی معاملات سودآور به ما کمک کند. معمولاً زمانی که این اندیکاتور بالای 80 باشد، نشان دهنده قوی بودن حرکت صعودی اخیر بازار است و باید هر لحظه منتظر روندی معکوس بود. به این حالت بازار، شرایط اشباع خرید می گویند.
    همچنین، هنگامی که این اندیکاتور زیر 20 باشد، نشان دهنده حرکت قوی نزولی بازار است و باید هر لحظه منتظر روندی معکوس در جهت حرکت بازار بود.
    به چنین حالتی در بازار، شرایط اشباع خرید می گویند. بعد از فرستاده شدن سیگنال پولبک توسط اندیکاتورهای EMA، تأیید اندیکاتور استوکاستیک، می تواند تضمینی برای انجام معاملات مناسب و سودآور باشد.

نکات پایانی

روش معاملاتی اسکالپینگ، مورد توجه بسیاری از معامله گران فارکس قرار دارد. تفاوت اصلی بین اسکالپینگ و سایر سبک های معاملاتی در اختصاص دادن بازه های زمانی کوتاه برای تحلیل بازار است.
توجه داشته باشید که در این شیوه از معامله هم نمی توان از
ریسک هایی نظیر هزینه بالای اسکالپینگ و شلوغی بازار اجتناب کرد، این فاکتورها به نوبه خود نقش زیادی روی سود شما می گذارند.   

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *