اندیکاتور فارکس

آیا به دنبال انگیزه ای هستید تا زندگی خود را تغییر دهید؟ اگر پسری از یک خانواده بزرگ بدون سرمایه خاصی توانسته است زندگی بهتری را برای خود رقم بزند، پس شما هم حتماً می توانید، اما این پسر کیست؟ نام او ویلیام گان است.
او یکی از بزرگترین معامله گران تاریخ است که توانست با تکنیک های مختلف معاملاتی کار کند.
جالب است بدانید که تا مدت ها پس از مرگ وی در سال 1955 استراتژی های معاملاتی او هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد به گونه ای که می توانید در متاتریدر، برخی از شاخص ها را به نام او پیدا کنید.
بیایید باهم نگاهی به زندگی گان بیندازیم.

شروع 

ویلیام دلبرت گان در سال 1878 در تگزاس متولد شد و در اطراف انبارهای پنبه در شهرستان آنجلینا زندگی می کرد.
او اولین فرزند از بین 11 فرزند خانواد بود.
وضعیت مالی خانواده وی بر تحصیلات او تأثیر زیادی گذاشته بود به گونه ای که به جای مدرسه، مجبور شد در مزرعه و در انبار پنبه کار کند و به این ترتیب با داد و ستد کالا آشنا شد.
تحصیلات او تحت تأثیر این شرایط قرار گرفت به گونه ای که نتوانست دبیرستان را ادامه دهد.

اعتقاد به سخت کوشی

ویلیام در سنین نوجوانی خود در قطار، سیگار، روزنامه و غذا می فروخت. او به واسطه این شغل مجبور بود با افراد زیادی ارتباط برقرار کند و همین موضوع باعث شد تا بتواند در کار خود موفق شود.
مادر ویلیام فردی مذهبی بود و سعی می کرد فرزندش را براساس تعالیم دینی پرورش دهد.
او هر یکشنبه به کلیسا می رفت و در این میان متوجه شد که تفسیر وی از کتاب مقدس بسیار متفاوت تراز تفسیر دیگران است. 

او تصمیم گرفت به تنهایی کتاب مقدس را مطالعه کند و توانست بسیاری از جنبه های مهم این کتاب را از جمله مبانی طالع بینی، چرخه های زمانی و تکرار های مشخص اعداد را درک کند.
سالها بعد، گان به عنوان یک معامله گر مالی با استعداد و معروف شناخته شد و از هندسه ، طالع بینی ، ریاضیات باستانی و تاریخ برای پیش بینی وقایع در بازارهای مالی استفاده کرد.

نقطه عطف تعیین کننده

او در سن 25 سالگی به نیویورک رفت تا در بخش اصلی معاملاتی وال استریت کار خود را شروع کند اما گان چگونه این کار را انجام داد؟ وال قبل از ورود خود به نیویورک، دو سال در مرکز معاملاتی Texarkana کار می کرد و شب ها در مدرسه تجارت و بازرگانی درس می خواند. در آن زمان او توانست اولین معامله خود را در زمینه پنبه انجام دهد که سود آن سرآغاز موفقیتی بزرگ شد.

تخصص عمیق – نتایج چشمگیر

در سال 1906 ، گان شهر محل اقامت خود را به اوکلاهاما تغییر داد. او معاملات خود را ادامه داد و در یک بروکر مشغول به کار شد.
گان با زیر نظر گرفتن تعداد زیادی از حسابهای مشتریان، توانست علت موفقیت و شکست آنها را بررسی و مطالعه کند و دریابد که میزان موفقیت هر معامله گر بستگی به طیف وسیعی از دانش او هنگام ورود به بازار دارد.
وی به این نتیجه رسید که بیش از 90% از افرادی که آمادگی نداشتند و یا فاقد آگاهی لازم در زمینه معاملات بودند، با شکست مواجه شده اند. 

گان در ابتدای راه با ضررهای زیادی رو به رو شد و بعد ها اعتراف کرد که معاملات خود را براساس امید، ترس و حرص انجام داده است.
به همین دلیل، او برای شکستن این حلقه سمی ، ده سال از وقت خود را  به مطالعه قوانین طبیعی تکرار دوره ای و نحوه اعمال آنها در حرکت های بازار اختصاص داد.

گان معتقد بود که نوسانات قیمت سهام و کالاها پس از مدتی واقعاً تکرار می شود. اشتیاق او به این موضوع پر رمز و راز و عدد شناسی باعث شد تا گان به سمت انگلستان ، مصر و هند حرکت کند.
او قانون ارتعاش را پس از تحقیقات گسترده ،کشف کرد و همین موضوع به گان امکان می داد تا رفتار قیمت سهام و کالاها را به طور دقیق و براساس هر سنت «Cent» پیشبینی کند.

تکنیک ها و اندیکاتور های معاملاتی

گان مناسب ترین روش های ریاضی و هندسی را برای پیش بینی حرکت قیمت در بازار پیدا کرد. او توانست اندیکاتورهایی را براساس زوایای هندسی، خلق کند.
این واقعیت که تغییرات قیمت در چرخه های هندسی قابل پیش بینی رخ می دهد، باعث شد گان به این نتیجه برسد که زوایای حاصله به عنوان تکیه گاه یا مقاومت روی نمودار عمل می کنند.

اگر می خواهید از روش گان در معاملات خود استفاده کنید ، به خاطر داشته باشید که این شاخص ها وقتی در بازه های زمانی بزرگتر اعمال می شوند بهتر کار می کنند.
علاوه بر این، گان چندین تکنیک معاملاتی را برای انجام معاملات سودآور ابداع کرد. این تکنیک ها همچنان بعد از گذشت 66 سال، قابل استفاده و مفیدند.

قوانین معاملاتی گان

  • اگر بالاترین قیمت هفته  در روز جمعه حاصل شد، هفته آینده قیمت های بالاتری را انتظار داشته باشید.
  • گر پایین ترین قیمت هفته  در روز جمعه حاصل شد، هفته آینده قیمت های پایین تری را انتظار داشته باشید.
  • در بازارهای بسیار صعودی، کمترین قیمت در روز سه شنبه بدست می آید. 
  • اگر بازار در یک روند نزولی قوی قرار داشته باشد (اگر روند اصلی نزولی باشد) ، بالاترین سطح هفتگی عموماً در روز چهارشنبه به دست می آید. 
  • هنگامی که قیمت از بالاترین سطح چهار هفته گذشته عبور کند، نشان دهنده ایجاد قیمت های بالاتر است.
  • هنگامی که قیمت از پایین ترین سطح چهار هفته گذشته عبور کند، نشان دهنده ایجاد قیمت پایین تر است.
  • در بازارهای صعودی، اگر قیمت ها DMA 30 را بشکنند و حداقل برای دو روز متوالی زیر آن باقی بمانند ، نشان دهنده تصحیح بسیار مهم تری هستند (و بالعکس).
  • اگر بازار برای پنج روز متوالی افزایش قیمت ها را تجربه کند ، احتمال زیادی وجود دارد که اصلاح سه روز ادامه داشته باشد.
  • هنگامی که قیمت از سطح خاصی شروع به افزایش می کند ، قدرت نسبی RS ، به میزان 100 یا 100٪ افزایش می یابد ، هر کدام که زودتر باشد ، به یک مقاومت قوی تبدیل می شود.
  • هنگامی که قیمت از بالاترین سطح سه روز گذشته عبور کند ، قیمت ها در روز چهارم بسیار بالاتر می رود. 
  • اگر اصلاح بعدی، هم از نظر قیمت و هم از نظر زمان بیشتر از تصحیح قبلی باشد ، نشان دهنده تغییر روند است.
  • 50٪ از آخرین قیمت فروش  به عنوان منطقه حمایتی قوی است. هر سهمی که زیر این 50 درصد معامله شود برای سرمایه گذاری مفید نیست.
  • اگر قيمت به مدت 9 روز متوالي افزایش پیدا کند ، در آن صورت احتمال اصلاح براي پنج روز متوالی زياد است.
  • پس از حداقل یک وقفه 6 ماهه ، سیگنال Double Bottom & Triple Bottom را در نمودار ماهانه نادیده نگیرید.
  • سیگنال Double Top & Triple Top را در نمودار ماهانه پس از حداقل یک وقفه 6 ماه نادیده نگیرید. (مکان مناسبی برای سرمایه گذاری/ ورود نیست ، ممکن است قیمت کاهش یابد).
  • هنگامی که قیمت در مرحله ناپایداری یا فاز تثبیت است ، اگر افزایش ناگهانی حجم اتفاق بیفتد ، نشان دهنده تغییر روند است. 
  • در بازه زمانی سه ماهه ، هنگامی که قیمت یک سهم خاص از بالاترین یا پایین ترین قیمت سه ماه گذشته خود عبور می کند (در نمودار سه ماهه) ، باید به عنوان نشانه ای برای معکوس شدن روند در نظر گرفته شود. 

راز موفقیت گان چه بوده است؟

فعالیت های گان در زمینه معاملات و پیش بینی روند قیمت در بازار توانسته است به معامله گران در تشخیص تغییرات بازار، کمک کند.
رمز و راز چنین ارتباطی چیست؟ شخصیت قوی و اعتقاد مستمر به آنچه باید انجام شود؟ یا تحقیقات با کیفیت و حرکت مداوم به سوی هدف روشن؟ یا همه باهم؟ می توانید این رویکرد را در معاملات فارکس خود امتحان کنید و نتایج آن را ببینید. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *