استفاده از اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال است از روش های رایج تحلیل قیمت است. اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال برای استفاده از فرمول ها و محاسبات مختلف با استفاده از اطلاعات بدست آمده از نمودارهای OHLC و کندل استیک برنامه ریزی شده اند. این نمودارها اطلاعاتی نظیر قیمت های زیاد و کم بازار و همچنین قیمت های مناسب جهت ورود و خروج از معاملات در زمان های مختلف را  در اختیار تحلیل گران فارکس قرارمی دهند. می توان اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال را به 4 گروه تقسیم کرد که معروف ترین آنها عبارت اند از:

اندیکاتورهای روند

  • میانگین متحرک(MA)
  • میانگین شاخص جهت دار(ADX) 
  • ایچیموکو
  • میانگین متحرک همگرا/ واگرا
  • اندیکاتور پارابولیک 
  • مومنتوم
  • شاخص قدرت نسبی (RSI)
  • نوسانگر تصادفی
  • محدوده ویلیامز % (R%)
  • نوسان
  • محدوده صحیح میانگین (ATR)
  • باندهای بولینگر (BB)
  • انحراف معیار
  • حجم

در حالی که اندیکاتورهای تحلیلی در تحلیل تکنیکال فارکس جزو محبوب ترین ها هستند، آخرین دسته اندیکاتورهای ذکر شده در بالا که براساس حجم عمل می کنند بیشتر برای بازارهایی کاربرد دارند که مبادلات آنها براساس حجم انجام می شود و این اندیکاتورها به عنوان منبع اولیه در نظر گرفته می شوند. 

مطالعات حجم معاملات کلی انجام شده برای معامله گران بازار بورس، فیوچرز و کالا می تواند مفید باشد چون قیمت های خرید و فروش این بازارها زیر نظر مرکز تبادلات مانند بورس اوراق بهادار لندن یا بورس کالا یا معاملات تجاری شیکاگو تعین می شوند. در بازار روزانه فارکس، معاملات زیادی در بازار سهام های خارج از بورس(OTC) انجام می شوند، بنابراین حجم کلی از یک بروکر تا بروکر دیگر بسته به میزان تأمین بودجه از سوی بانک ها و صندوق های سرمایه گذاری تغییر می کند. 

این مسئله بدان معناست که اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال که از فاکتور حجم برای بررسی اطلاعات استفاده می کنند، تنها نمونه ای از حجم کلی را در نظر می گیرند که البته میزان صحت این اطلاعات هم جای بحث و بررسی بیشتری دارد. شما به عنوان یک معامله گر، می توانید از پلتفرم متاتریدر که به صورت رایگان توسط بازارهای بزرگ جهان از جمله آمارکتس ارائه می شوند، استفاده کنید. 

ممکن است در ابتدا به دلیل وجود طیف گسترده اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال در تصمیم گیری خود برای انتخاب نوع اندیکاتور دچار مشکل شوید، به همین دلیل در ادامه این مقاله، درباره رایج ترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال در بازارهای مختلف، صحبت خواهیم کرد. اما باید بگوییم که تمرین کردن در یک اکانت دمو بهترین راه برای بررسی و آزمایش اندیکاتورها در شرایط و زمان واقعی معاملات است. 

یادگیری استفاده از تحلیل تکنیکال در بازارهای جهانی آسان است چرا که می توانید هر هفته به کارشناسان این بازار دسترسی پیدا کنید . معامله گرانی که این بازارها را برای انجام معاملات انتخاب کرده اند می توانند در اکانت دموی رایگان و بدون هیچ ریسکی، معاملات خود را تست کنند.
بنابراین بهتر است به جای ورود مستقیم به بازارهای واقعی و تحت ریسک قرار دادن سرمایه خود، انجام معاملات را در حساب های دمو تمرین کنید و بعد از کسب آمادگی، در حساب معاملاتی فعالیت خود را آغاز کنید.

یادگیری تحلیل تکنیکال با آمارکتس

غوطه ور شدن در دنیای تجارت می تواند به سرعت بخشیدن آموزش معاملاتی شما و به کار بردن تحلیل  تکنیکال در شرایط واقعی کمک کند. مشاهده عملکرد و ایده پردازی و دیدگاه معامله گران حرفه ای فارکس می تواند در بالا بردن اعتماد به نفس شما و شروع کردن معاملات با استفاده از الگوهای نموداری تحلیل تکنیکال و اندیکاتورها، نقش مهمی داشته باشد. 

آمارکتس، به معامله گران پیشنهاد می دهند تا 3 در وبینارهای رایگان شرکت کنند. از جمله فواید شرکت در وبینارهای آمارکتس، برخورداری از حضور معامله گران حرفه ای و مرور بهترین و مشهورترین استراتژی ها ، موضوعات دنیای معاملات و بررسی موضوع تحلیل تکنیکال است.

تحلیل تکنیکال در بازارهای سرمایه گوناگون

حال که اطلاعات بیشتری در زمینه الگوهای نموداری تحلیل تکنیکال، الگوی کندل استیک و اندیکاتورها کسب کرده اید، می توانیم اثر استفاده از تحلیل تکنیکال در بازار فارکس را بررسی کنیم. 

تحلیل تکنیکال فارکس

نقدینگی بالای بازار فارکس توانسته است انواع مختلفی از معامله گران را از جمله اسکالپرهای نمودار یک دقیقه ای، معامله گران روزانه نمودار چهار ساعته و معامله گران معاملات نوسانی را به خود جذب کند، به همین دلیل، به علت حضور طیف گسترده اعضای این بازار، به کارگیری تحلیل های تکنیکال امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. 

در واقع ، تحلیل گران تکنیکال فارکس می توانند از تمامی الگوهای نموداری از جمله الگوی کندل و اندیکاتورها برای تحلیل شرایط این بازار استفاده کنند.
بیایید باهم نگاهی به یکی از انواع اندیکاتورهای مومنتوم ذکر شده در بالا بیندازیم. از اندیکاتور نوسان گر تصادفی، در تحلیل تکنیکال فارکس استفاده زیادی می شود. اندیکاتور مومنتوم قادر به شناسایی نقاط عطف در بازار است.

معامله گران تحلیل تکنیکال فارکس چگونه از اندیکاتور نوسانگر تصادفی استفاده می کنند؟

راه های گوناگونی برای استفاده از این اندیکاتورها وجود دارد اما رایج ترین آنها استفاده از سیگنال های اشباع خرید و اشباع فروش است. 

  1. زمانی که خط اندیکاتور نوسانگر بالای 80 باشد، نشان دهنده بازار اشباع شده از خرید است.
  2. زمانی که خط اندیکاتور زیر 20 باشد، نشان دهنده بازار اشباع شده از فروش است.

ممکن است در این شرایط معامله گران فارکس  تصمیم بگیرند تا زمان رسیدن خط این اندیکاتور زیر 80 صبر کنند، و برخی دیگر به دلیل احتمال سقوط بازار، سفارشات فروش خود را ثبت کنند. برای انجام فروش در این بازار، معامله گران می توانند:

  1. با راست کلیک، گزینه معامله و سفارش جدید را انتخاب کنند
  2. روی F9 در کیبورد کلیک کنند
  3. در پنجره بالا، تب سفارش جدید را انتخاب کنند

پس از صدور تیکت اجازه معاملات ، معامله گران می توانند جزییات معاملات خود را مانند نوع سفارش، حجم، قیمت ورود، استاپ لاس و.. را تعیین کنند. به طور معمول، معامله گران از اطلاعات گذشته و قیمت های کم برای مشخص کردن قیمت ورود و استاپ لاس استفاده می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *